ویتامین های حافظه و تمرکز
ما کلاس بنجمی ها
سلام به دوستانی که به وبلاگ من میان . من الان کلاس ششم هستم اما به خاطر اینکه از کلاس پنجم خاطرات خوبی داشتم اسم وبلاگم رو تغییر ندارم . اسم وبلاگم مثل یک نماد میماند ... با تشکر فروزان
درباره وبلاگ


سلام دوستان گلم . من فروزان هستم و به وبلاگم خیلی خوشاومدید . من کلاس ششم هستم و در مدرسه معینی در بوشهر درس میخونم . اسم وبلاگم کلاس بنجمی ها (پنجمی ها) و هم برای کلاس پنجمی ها و هم برای کلاس ششمی ها مطلب میزارم . لطفا نظر بدین و توی وبلاگم عضو شین . ممنونم . ایام به کام

پيوندها
h@r chi bekh@y h@st
شهر دخترا
خرید ساعت مردانه ارزان
خرید ساعت مردانه جدید
بخرش
شارژ رایگان ایرنسل100درصد تضمینی
فقط برای خنده ☻
همشاگردی سلام
ما کلاس پنجمی ها
گلهای کلاس پنجم
ما ابتدایی ها
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ما کلاس بنجمی ها و آدرس foruzanmarandi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 1415
بازدید کل : 229609
تعداد مطالب : 198
تعداد نظرات : 134
تعداد آنلاین : 1



کد حرکت متن دنبال موس

کد ساعت فلش



Get a Glitter Calendar Click Here

نويسندگان
ジ 4uzaN ジ

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 18:39 :: نويسنده : ジ 4uzaN ジ

ویتامین های حافظه و تمرکز

در بسیاری از جوامع مدرن امروزی , کاهش قدرت حافظه و فقدان تمرکز شایع تر از تمدن های قدیمی و سنتی است که در شرایط عادی پا به سن می گذارند . با این وجود در بسیاری از جوامع بومی و برخی جوامع مدرن , افراد سالمند مدت زمان بسیار طولانی تری توانایی های ادراکی خود را حفظ می کنند . به عنوان مثال کشور هند در مقایسه با آمریکا آمار پایین تری از فراموشی حاصل از بیماری آلزامر را دارد . تغذیه – و به خصوص ویتامین ها – نقش مهم در بازاریابی حافظه و توانایی تمرکز ایفا می کنند .

خانواده ویتامین های B

ویتامین B6 در بدن برای تولید نروتز انسمیترهایی مانند دوپامین و سرتونین مورد استفاده قرار می گیرد که هر دو مواد شیمیایی برای ارتباط بین نورون ها هستند . بدون وجود ویتامن B6 کارآیی ارتباط بین نواحی مختلف مغزی کمتر شده و منجر به آفت توان ادراکی فرد – بازیابی ضعیف حافظه و ناتوانی در تمرکز – می شود .

ویتامین B9 که معمولا از آن به نام اسید فولیک یاد می شود , برای حفظ و عملکرد حافظه و تمرکز در مغز لازم است . بررسی های انجام شده نشان می دهد که سه سال مصرف مکمل های اسید فولیک به میزان قابل توجهی عملکرد ادراکی سالمندان را بهبود می بخشد . مخصوصا حافظه , سرعت پردازش اطلاعات و موتور های حسی این افراد در مقایسه با گروهی که این مکمل ها را مصرف نکرده اند نتاج قابل توجهی را نشان داد .

ویتامین B12 ویتامین دیگری است که برای اعمال بزرگ مغز لازم است . مطالعات نشان می دهد سالمندانی که از کمبود ویتامین B12 رنج می برند بیشتر به چروک شدگی و تحلیل رفتن مغز با ابتلا به آلزایمر و تخریب قدرت ادراک مغز –مانند ضعف حافظه و فقدان تمرکز – همراه است .

ویتامین A

آزمایش های انجام شده نشان دادند که کمبود ویتامین A در موش ها موجب تخریب فرایند یادگیری می شود . خوراندن ویتامین A به موش ها موجب تحریک سلول های مغزی در ناحیه هیپوکامپ – ناحیه ای از مغز پستانداران که با یاد آوری خاطرات و توان یادگیری همراه است – می شود . ویتامین A همچنین برای رشد طبیعی سیستم عصبی مرکزی جنین – که در نهایت اعمال بزرگتر مغز را به دنبال دارد – لازم است .

ویتامین E

ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان موثر است اما توانایی مقابله با ناتوانی های ذهنی حاصل از پیری – مانند آلزایمر _ را نیز دارد . مصرف ویتامین E همراه با داروهای کاهش التهاب , در دراز مدت ناتوانی های ذهنی که تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند شامل حافظه کوتاه مدت و توان ادراکی مغز هستند .

 

  • تدوین : گروه سلامت کلیشه


By:4uzaN نظر یادت نره ✔✔

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: